Follow & Support The BRAD BLOG!
&

Latest Featured Reports | Sunday, December 21, 2014
'Green News Report' 12/18/14
  w/ Brad & Desi
Nothin' but good news for a change! - NY bans fracking!; Obama protects AK's Bristol Bay!; PLUS: More indictments for 'Freedom Industries' in WV toxic chemical spill!...
Previous GNRs: 12/16/14 - 12/11/14 - Archives...
Brad on Hartmann Radio: Wrapping Up a Few More Election 2014 Races
Yes, some of us are still paying attention.
Plus: A BRAD BLOG 'Programming Note'...
'Green News Report' 12/16/14
  w/ Brad & Desi
Congress wraps for year w/ GOP anti-enviro initiatives to be signed by Prez; UN summit wraps up in Peru - ALL nations are in for Paris; PLUS: Another Bush, another climate denier...
Previous GNRs: 12/11/14 - 12/9/14 - Archives...
Bloomberg Editors Refuse to Correct Inaccurate, Misleading Photo ID Editorial
Read the 'mind-boggling' responses to BRAD BLOG's emailed explanation of blatant errors and inaccuracies in Francis Barry's op-ed...
Proponents of Oregon GMO Measure 92 Concede Defeat
Adverse court ruling, barring inclusion of 4,600 rejected ballots, signals end of road (for now) of state's most expensive campaign, decided by just 800 votes out of 1.5 million cast...
'Green News Report' 12/11/14
  w/ Brad & Desi
GOP anti-enviro wish list in "Cromnibus" bill; Crunch time at UN climate talks; Calls for an end to fossil fuels; Australia goaded into action; PLUS: CEO indicted for WV chemical spill...
Previous GNRs: 12/9/14 - 12/4/14 - Archives...
The Clint Curtis Story, Ten Years Later: A KPFK 'BradCast' Special Edition
It's been 10 years since we broke the whistleblower's claim about vote-rigging software, Rep. Tom Feeney (R) and more. So it seemed a good time to catch up with him...
SOLVED: Mystery that Flipped Maine Senate Election!
21 'phantom ballots' flipped the results of a Nov. 4th state Senate election from D to R. But a dramatic turn of events and hand-counted paper ballots have now resolved the mystery...
'Green News Report' 12/9/14
  w/ Brad & Desi
Super Typhoon Hagupit blows 2014 into record books; Doesn't look good for KXL, if Obama on Colbert Report can be believed; PLUS: Rich v. Poor divisions stall UN climate talks...
Previous GNRs: 12/4/14 - 12/2/14 - Archives...
Bad News for Fox 'News' Viewers: 'Fox & Friends' Calls for Voter Literacy Tests
If they had to pass a test on American history and government, Fox 'News' viewers, as studies show, would be in big, big trouble...
Thousands of Ballots Excluded from Oregon's GMO Ballot Measure 'Recount'
Proponents charge interference by out-of-state corporate opponents, state's failure to count legal ballots due to 'signature problems'...
NC Repubs Trying to Run-Out Clock on Voter Suppression Lawsuit (Again)?
Plaintiffs charge state attempt to reschedule next summer's federal trial 'unsupportable', 'disingenuous'...
'Green News Report' 12/4/14
Biggest German utility spins off fossil fuel assets; Fossil fuel biz running scared? FL punishes homeowners for not polluting; PLUS: MSNBC's Big Coal infomercial...
House Judiciary Letter Suggests Impeachment for Wife-Beating Judge
Bi-partisan congressmen seek update from 11th Circuit Court, cite potential impeachment of Judge Mark Fuller...
'Green News Report' 12/2/14
New UN summit underway; Record rain, drought in CA; Global cost of falling oil prices; PLUS: Legacy of world's worst industrial disaster, 30 years later...
'Recount', Concerns in AZ U.S. House Race
Razor-thin computer-reported margin, failed paper-ballot tabulators, untallied provisionals, terrible 'recount' rules leave Barber-McSally contest in AZ-2 unsettled...
'KPFK' BradCast: Maine Mystery, Ferguson Fury and Thanks for Something
'My thanks to all of you this Thanksgiving which, as a few callers reminded me, isn't nearly as terrible as it seems'...
Mysterious Ballots Flip Maine Senate Recount Result From Democratic to Republican
21 'phantom' ballots appear out of nowhere in tiny Maine town, reverse results of very close state contest...
'Recount' for Oregon's GMO Ballot Measure
Fewer than 900 votes separate 'Yes' from 'No' on 'Right to Know' Measure 92, out of more than 1.5 million paper ballots tallied by computers statewide in Nov. 4 election...
'Green News Report' 11/25/14
Cuomo blames meteorologists for his Buffalo storm fail; Canada protests another tar sands pipeline, lead's world in deforestation; PLUS: World Bank's dire warning...
No Indictment in Ferguson Shooting
A few thoughts on the St. Louis County Prosecutor's extraordinary spectacle and miscarriage of justice in the killing of Michael Brown...
NATIONWIDE STUDY FINDS ALMOST NO VOTER FRAUD
Just 10 cases of in-person impersonation in all 50 states since 2000...
VIDEO: 'Rise of the Tea Bags'
Brad interviews American patriots...
'Democracy's Gold Standard'
Hand-marked, hand-counted ballots...
Brad's Upcoming Appearances
(All times listed as PACIFIC TIME unless noted)
Media Appearance Archives...
'Special Coverage' Archives
GOP Voter Registration Fraud Scandal 2012...
VA GOP VOTER REG FRAUDSTER OFF HOOK
Felony charges dropped against VA Republican caught trashing voter registrations before last year's election. Did GOP AG, Prosecutor conflicts of interest play role?...

Criminal GOP Voter Registration Fraud Probe Expanding in VA
State investigators widening criminal probe of man arrested destroying registration forms, said now looking at violations of law by Nathan Sproul's RNC-hired firm...

DOJ PROBE SOUGHT AFTER VA ARREST
Arrest of RNC/Sproul man caught destroying registration forms brings official calls for wider criminal probe from compromised VA AG Cuccinelli and U.S. AG Holder...

Arrest in VA: GOP Voter Reg Scandal Widens
'RNC official' charged on 13 counts, for allegely trashing voter registration forms in a dumpster, worked for Romney consultant, 'fired' GOP operative Nathan Sproul...

ALL TOGETHER: ROVE, SPROUL, KOCHS, RNC
His Super-PAC, his voter registration (fraud) firm & their 'Americans for Prosperity' are all based out of same top RNC legal office in Virginia...

LATimes: RNC's 'Fired' Sproul Working for Repubs in 'as Many as 30 States'
So much for the RNC's 'zero tolerance' policy, as discredited Republican registration fraud operative still hiring for dozens of GOP 'Get Out The Vote' campaigns...

'Fired' Sproul Group 'Cloned', Still Working for Republicans in At Least 10 States
The other companies of Romney's GOP operative Nathan Sproul, at center of Voter Registration Fraud Scandal, still at it; Congressional Dems seek answers...

FINALLY: FOX ON GOP REG FRAUD SCANDAL
The belated and begrudging coverage by Fox' Eric Shawn includes two different video reports featuring an interview with The BRAD BLOG's Brad Friedman...

COLORADO FOLLOWS FLORIDA WITH GOP CRIMINAL INVESTIGATION
Repub Sec. of State Gessler ignores expanding GOP Voter Registration Fraud Scandal, rants about evidence-free 'Dem Voter Fraud' at Tea Party event...

CRIMINAL PROBE LAUNCHED INTO GOP VOTER REGISTRATION FRAUD SCANDAL IN FL
FL Dept. of Law Enforcement confirms 'enough evidence to warrant full-blown investigation'; Election officials told fraudulent forms 'may become evidence in court'...

Brad Breaks PA Photo ID & GOP Registration Fraud Scandal News on Hartmann TV
Another visit on Thom Hartmann's Big Picture with new news on several developing Election Integrity stories...

CAUGHT ON TAPE: COORDINATED NATIONWIDE GOP VOTER REG SCAM
The GOP Voter Registration Fraud Scandal reveals insidious nationwide registration scheme to keep Obama supporters from even registering to vote...

CRIMINAL ELECTION FRAUD COMPLAINT FILED AGAINST GOP 'FRAUD' FIRM
Scandal spreads to 11 FL counties, other states; RNC, Romney try to contain damage, split from GOP operative...

RICK SCOTT GETS ROLLED IN GOP REGISTRATION FRAUD SCANDAL
Rep. Ted Deutch (D-FL) sends blistering letter to Gov. Rick Scott (R) demanding bi-partisan reg fraud probe in FL; Slams 'shocking and hypocritical' silence, lack of action...

VIDEO: Brad Breaks GOP Reg Fraud Scandal on Hartmann TV
Breaking coverage as the RNC fires their Romney-tied voter registration firm, Strategic Allied Consulting...

RNC FIRES NATIONAL VOTER REGISTRATION FIRM FOR FRAUD
After FL & NC GOP fire Romney-tied group, RNC does same; Dead people found reg'd as new voters; RNC paid firm over $3m over 2 months in 5 battleground states...

EXCLUSIVE: Intvw w/ FL Official Who First Discovered GOP Reg Fraud
After fraudulent registration forms from Romney-tied GOP firm found in Palm Beach, Election Supe says state's 'fraud'-obsessed top election official failed to return call...

GOP REGISTRATION FRAUD FOUND IN FL
State GOP fires Romney-tied registration firm after fraudulent forms found in Palm Beach; Firm hired 'at request of RNC' in FL, NC, VA, NV & CO...
The Secret Koch Brothers Tapes...


Clark Hoyt says in Sunday column 'editors considering correction'
Also concedes paper 'should have' covered former MA AG's early-December report finding no criminality in 'heavily edited' sting videos
By Brad Friedman on 3/20/2010 11:20pm PT  

"The Times was wrong…and I have been wrong in defending the paper's phrasing."

Even as the New York Times once again misreported the ACORN "Pimp" Hoax on its pages in a report on the community organization's possible declaration of bankruptcy in Saturday's paper, their Public Editor (ombudsman) Clark Hoyt finally admits in his column tonight, for tomorrow's paper, that both he and the paper were "wrong" in their reports about rightwing dirty trickster James O'Keefe's "pimp" costume, adding that "editors say they are considering a correction."

Considering?! What exactly would be the hold up?

The paper and Hoyt, as The BRAD BLOG has been detailing for nearly two months now, were out and out wrong in their reports about O'Keefe, and what his highly-edited, heavily-overdubbed, secretly-taped videos misleadingly suggested to show, and in their failure to report exculpatory information, such as the refusal to release the unedited raw videos made by the rightwing propagandists, as well as the results of an investigation by MA's former Attorney General [PDF] finding no "pattern of illegal conduct" by ACORN employees as seen in the videos as published by the rightwing media mogul and fabulist Andrew Breitbart.

More than a month and a half after the paper's Senior Editor for Standards, Greg Brock, first attempted to defend the "paper of record's" reporting by pointing to Fox "News" and the accused felon O'Keefe himself in support of their inaccurate reports, as we exclusively detailed here, and more than a month and a half after Hoyt himself offered similar excuses and was shown that he was absolutely wrong, as we exclusively detailed here, the Public Editor offers his extremely reluctant mea culpa tonight in "The Acorn Sting Revisited" [emphasis added]:

Here is what I found: O'Keefe almost certainly did not go into the Acorn offices in the outlandish costume - fur coat, goggle-like sunglasses, walking stick and broad-brimmed hat - in which he appeared at the beginning and end of most of his videos. It is easy to see why The Times and other news organizations got a different impression. At one point, as the videos were being released, O'Keefe wore the get-up on Fox News, and a host said he was "dressed exactly in the same outfit he wore to these Acorn offices." He did not argue.

The Times was wrong on this point, and I have been wrong in defending the paper's phrasing. Editors say they are considering a correction.

Hoyt also conceded in his long-overdue admission that the paper erred in failing to ever mention (until a story in today's paper finally!) the independent findings of former MA Attorney General Scott Harshbarger which were released on December 7th of last year....

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



By Brad Friedman on 3/15/2010 11:44am PT  

From Katrina vanden Heuvel, editor and publisher of The Nation last Monday on "The Rightwing Witch Hunt Against ACORN":

After 18 months of screaming headlines and attacks vilifying the anti-poverty group ACORN --- attacks reminiscent of a New McCarthyism that threatened the group's very existence --- it's clear now that this was a right-wing witch-hunt which, sadly, too many Democrats and the mainstream media failed to fact-check.
...
Fox and tabloids like the New York Post did a hatchet-job on ACORN that too many in the mainstream media were eager to run with. It seems to me those outlets have a special obligation to now step up and tell the full story. Also, contact New York Times Public Editor Clark Hoyt, Washington Post Ombudsman Andrew Alexander, and other major newspapers. Tell them their publications should run front-page retrospectives on the ACORN story--how and why the media and politicians got it wrong and what the consequences have been to ACORN.

From Detroit's Metro Times last Wednesday in "Pimps, weasels and ACORN: The truth is slowly catching up with the smears":

[T]his deception wore the winged sandals of Mercury while the truth got bogged down in cement overshoes.
...
But getting that truth out isn't easy when the lie is so much juicier. Just ask Brad Friedman, who has been all over the issue at his website, bradblog.com. Friedman has been mounting a campaign aimed at getting the nation's paper of record, The New York Times, to publish a correction and admit it was wrong when reporting that O'Keefe actually went into ACORN offices dressed as a pimp. On his site, Friedman posts an e-mail exchange he's been having with Clark Hoyt, the public editor of the Times.

Both of those two articles merit reading in full, along with a number of others published elsewhere of late, which follow up on The BRAD BLOG's weeks-long focus on exposing the Rightwing cult's ACORN "Pimp" Hoax and the corporate media outlets and public officials who shamefully fell for it. We've been too busy working on the exposé itself to keep you apprised of much of the coverage of it elsewhere, but there's been quite a bit, so let's try to put that right and get caught up on some of the more noteworthy pieces...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



President of National Housing Institute decries: 'Act of defunding ACORN by Congress is a national disgrace'...
By Brad Friedman on 3/12/2010 4:06pm PT  

"This reporting was done by not just the right-wing press, but every one of the mainstream press, and I’m talking about...the New York Times," said John Atlas, author of the new book Seeds of Change: The Story of ACORN, America’s Most Controversial Anti-Poverty Community Group on this morning's Democracy Now!.

"And there’s a whole movement out there now trying to get the public editor to go on record saying the Times botched the story," Atlas, the president of the National Housing Institute, continued.

He was on the show to discuss this week's finding by a federal judge that Congressional legislation crafted specifically to defund ACORN was unconstitutional.

"The first thing I want to say, that needs to be said over and over again, is that the act of defunding ACORN by Congress is a national disgrace. We should all be outraged about that. Basically what happened is Congress bowed to Fox News, Glenn Beck, the rest of the right-wing echo chamber --- we’re talking about the United States Congress --- and then scapegoated the most effective anti-poverty organization in the country. That’s a scandal of enormous proportions," Atlas chided.

In the bargain, he set the record straight about what ACORN does, how important their work is to those in our country who most count on them, and how the story of the ACORN "Pimp" Hoax was so unforgivably misreported over and again by the New York Times (and others) who still continue their journalistic malpractice by flat-out refusing to responsibly correct the record, as The BRAD BLOG has detailed in great length over the past several weeks.

The full transcript is posted here, the full video of the Democracy Now! segment (appx 11 mins) with Atlas, Amy Goodman, and Juan Gonzalez is below, along with excerpts from Atlas' opening comments on the important role of ACORN, and the dreadful failure of the New York Times...

JOHN ATLAS: [T]he first thing I want to say, that needs to be said over and over again, is that the act of defunding ACORN by Congress is a national disgrace. We should all be outraged about that. Basically what happened is Congress bowed to Fox News, Glenn Beck, the rest of the right-wing echo chamber—we’re talking about the United States Congress—and then scapegoated the most effective anti-poverty organization in the country. That’s a scandal of enormous proportions.

ACORN has a record of helping poor people in these hard times. They help them get homes. They help them stop foreclosures. They help them fight predatory lending. They help them register voters. I’m talking about minority voters, people who ordinarily don’t vote. Very hard to get that kind of voter registration work done. And in short, all other studies, including mine, have documented how effective ACORN has been and how important it’s been to low-income people, especially the working poor.
...
AMY GOODMAN: And remind us why they were defunded. I mean, what was the incident that precipitated this?

JOHN ATLAS: Well, as your opening said, which we can emphasize again, the immediate trigger—I’m talking about the immediate trigger—was the release of videos that appeared to show that ACORN staffers were giving advice to right-wing activists who looked like a pimp and a prostitute. And they were giving advice to them which was outrageous, which we should go into, after we talk about this case, because it turned out that that was completely misleading, that in fact he never—the guy who was posing as a pimp never showed up in this outlandish pimp outfit that we all associate with those videotapes. You know, the guy in the top hat, the cape around his shoulders, with his cane, the dark glasses, you know, he looked like a 1970s African American—you know, stereotype African American pimp. He went on TV. He said, “This is what I looked like when I was in the office.” Turned out, not true. And we should go into that, because—

AMY GOODMAN: Explain. How, then?

JOHN ATLAS: Well, it’s not true, because he edited—they took those pictures of him dressed that way, and they edited him into the tapes.

Now, before we get back into the decision, let me say this, that this reporting was done by not just the right-wing press, but every one of the mainstream press, and I’m talking about the Washington Post, the New York Times. Before I came here, I actually put together a list—I can—of times that the New York Times reported that fact, that this man was dressed like that when he was sitting in the office. And the New York Times has refused to retract this. And there’s a whole movement out there now trying to get the public editor to go on record saying the Times botched the story...

[Hat-tip BRAD BLOG commenters "Jeannie Dean" and "Big Dan"]

* * *

The BRAD BLOG covers your electoral system fiercely and independently, like no other media outlet in the nation. Please support our work with a donation to help us keep going (Snail mail, more options here). If you like, we'll send you some great, award-winning election integrity documentary films in return! Details right here...

ReddIt this story!



Says 'videos were a hoax,' 'hard to believe' Times Public Editor Clark Hoyt 'actually believes what he's saying' in defense of repeated misreporting
Group issues action alert calling for retractions, apologies from 'paper of record'...
By Brad Friedman on 3/11/2010 1:08pm PT  

The New York Times "was duped" and "refuses to own up to mistakes in the paper's coverage" of the now-infamous ACORN "pimp" hoax video tapes published by partisan Rightwing activists James O'Keefe, Hannah Giles, and Andrew Breitbart.

That coverage, according to a devastating, no-holds barred, well-documented action alert issued today by the decades-old media watchdog group Fairness and Accuracy in Reporting (FAIR), was "wildly misleading" as a result of the paper having "decide[d] to skip the standard rules of journalism."

FAIR has been covering bias in the media since 1986 and today's detailed action alert calls on the "paper of record" to issue retractions, apologies, and explanations for their repeatedly incorrect and uncritical coverage of the Rightwing ACORN "pimp" hoax videos.

The group also excoriates New York Times Public Editor Clark Hoyt's often-absurd emailed justifications to The BRAD BLOG for refusing to recommend the paper issue retractions and apologies, as they decry: "It is hard to believe that Hoyt actually believes what he's saying here."

Finally, FAIR's analysis of the reportage, videos, and transcripts comes to the damning conclusion: "The videos were in fact a hoax, and the Times was duped. Its readers deserve to know as much--and ACORN, which suffered serious political damage as a result of the false stories, deserves an apology."

They ask readers, as we have for many weeks, to contact the Times' Public Editor Hoyt to "recommend that the paper investigate the ACORN videos and produce a report that clarifies the record"...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



The GOP war against democracy continues to continue apace...
By Brad Friedman on 3/9/2010 10:17am PT  

[UPDATED TWICE: Good news! Morrissey quickly corrected his report after we notified him of the incorrect coverage. Bad news! His correction was also incorrect. SECOND UPDATE: Morrissey has copped to his second error as well, and has finally corrected appropriately. Details on all, at bottom of this article. -BF]

Once again, the accurate reporting of facts, truth, and reality doesn't seem to be required when it comes to the Rightwing's continuing, years-long attempt to villainize the community organization ACORN for having the temerity to help legally register millions of low- and middle-income voters (who tend to vote Democratic) to legally vote so that they may legally participate in their own democracy.

Latest example: Yesterday, Ed Morrissey of Hot Air --- a blog created by Rightwinger Michelle Malkin and recently purchased for an undisclosed sum by the far Rightwing Salem Communication outfit --- misreported [emphasis added]:

Today, [Wisconsin’s Attorney General J. B.] Van Hollen announced indictments in five cases — including two felony indictments against ACORN for scheming to have registrants vote multiple times in November 2008.

Unfortunately, Morrissey and Hot Air are patently --- and apparently knowingly --- incorrect.

The "two felony indictments," which Morrissey even links to [PDF] and quotes from in his inaccurate hit piece, are not "against ACORN," but against two workers who defrauded ACORN, even as the pair defrauded the voter registration process...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



A quick lesson for those, like the New York Times, that grossly misreported the ACORN 'Pimp' Hoax...
By Brad Friedman on 3/8/2010 1:54pm PT  

Much more soon on Rightwing propagandist Andrew Breitbart and James O'Keefe's quickly unraveling ACORN "Pimp" Hoax, just how much of a hoax it really was, how the media and Democrats shamefully failed their due diligence in reporting and/or acting on it, and coverage of a lot of new commentary on it all that has been coming in rapidly from the Left, Right, and Other over the last week or so.

Until then --- and as we still wait for Breitbart and O'Keefe to release the unedited versions of the videos which they've charged for six months demonstrate serious crimes they apparently don't want to show us, and while we continue to wait for the embarrassingly discredited hard rightwing L.A. County District Attorney Patrick Frey, who blogs pseudonymously as "Patterico" both at his own site and in comments at The BRAD BLOG and at Breitbart's websites, to explain how it is that as a Deputy D.A. he's authenticated the "unedited audio" that he claims proves some form of criminality by ACORN that neither the Brooklyn D.A. nor the former MA Attorney General [PDF] nor the Congressional Research Service have been able to find --- here is a short, instructive video worth a quick look.

It's from 2007 and demonstrates just how simple it is to edit raw video in order to show something other than what actually occurred...


The lessons above are worth keeping in mind given last week's Brookyn D.A. finding that the O'Keefe/Giles/Breitbart Brooklyn video shows "no criminality," and that, as reported in Rupert Murdoch's own New York Post was "a 'heavily edited" splice job" where the low-level ACORN Housing employee's "seemingly crime-encouraging answers were taken out of context so as to appear more sinister," and as the New York Daily News similarly reported a NY law enforcement official last week confirming that O'Keefe and Giles "edited the tape to meet their agenda."

Meanwhile, the "paper of record," the New York Times, which grossly misreported the story time and again, is, as The BRAD BLOG originally reported, and as Katrina Vanden Heuvel at The Nation reminds us today, still standing by its damaging and inaccurate coverage of the entire ACORN "Pimp" Hoax.

As mentioned, much more coming soon...

* * *

The BRAD BLOG covers your electoral system fiercely and independently, like no other media outlet in the nation. Please support our work with a donation to help us keep going (Snail mail, more options here). If you like, we'll send you some great, award-winning election integrity documentary films in return! Details right here...

ReddIt this story!



Deceptive rightwing propagandists become national joke...
By Brad Friedman on 3/5/2010 10:12am PT  

Earlier this week, the Brooklyn D.A. concluded a five-month investigation of the Brooklyn ACORN videos, finding "no criminality." Following the release of the findings, Rupert Murdoch's own New York Post, of all places, reported it this way:

ACORN set up by vidiots: DA

The video that unleashed a firestorm of criticism on the activist group ACORN was a "heavily edited" splice job that only made it appear as though the organization's workers were advising a pimp and prostitute on how to get a mortgage, sources said yesterday.
...
Many of the seemingly crime-encouraging answers were taken out of context so as to appear more sinister, sources said.

Using similar language, the New York Daily News reported a law enforcement source as noting: "They edited the tape to meet their agenda."

The New York Times, the so-called "paper of record," while reporting that the DA found no criminality, offered no such coverage of the DA's office explaining that the videos were deceptively and misleading edited and promoted as if they revealed something they actually didn't. The language used by Times reporter Andy Newman even appears to defy the paper's own Public Editor Clark Hoyt's recommendation --- as he shared it with me via email personally --- to "avoid language that says or suggests that O'Keefe was dressed as a pimp when he captured the ACORN employees on camera." (More specific details on that in my post from yesterday.)

In the meantime, as the Times continues to fail, last night Stephen Colbert mocked the entire ACORN "pimp" hoax as we've been revealing it over the last several weeks and, along with it, James O'Keefe, Andrew Breitbart, Fox "News" --- and, yes, indirectly, the New York Times --- by sharing his own "exclusive," damning, and heavily-edited video interview...

Related: Yesterday ACORN launched a campaign to fight back and "Demand Accountability" from the Times and the other media outlets that have grotesquely misreported this story and have still failed to correct their damagingly inaccurate coverage. More on that campaign and how you can add your voice to it, right here...

* * *

The BRAD BLOG covers your electoral system fiercely and independently, like no other media outlet in the nation. Please support our work with a donation to help us keep going (Snail mail, more options here). If you like, we'll send you some great, award-winning election integrity documentary films in return! Details right here...

ReddIt this story!



Group asks '100,000 supporters' for 'Letters to Editor'
Cites BRAD BLOG coverage of NYTimes Editors' outrageous justifications for refusing to retract repeated misreporting...
By Brad Friedman on 3/4/2010 3:51pm PT  

Following on our weeks-long coverage here at The BRAD BLOG, and at other sites who've similarly jumped in demanding accountability from the New York Times, ACORN itself is now launching a "Letter to the Editor" campaign to "Demand Accountability" from the paper for their repeated misreporting of the James O'Keefe/Andrew Breitbart ACORN "pimp" hoax.

An email blast is being sent to "over 100,000 ACORN supporters" today, according to spokesman Kevin Whelan, calling on them to "send an email to the Times' Public Editor and tell him to retract the Times' erroneous reporting about O'Keefe and ACORN."

The community group's heavily-footnoted email blast, signed by "CEO and Chief Organizer" Bertha Lewis, quotes several articles from The BRAD BLOG's detailed coverage, including NYTimes Public Editor Clark Hoyt's outrageous emailed justifications for refusing to recommend the paper correct its multiple misreports.

"Can you tell Clark Hoyt, The New York Times' Public Editor, that The Times needs to retract its past ACORN stories and report the truth about the anti-ACORN sting operation from now on?" the email campaign asks [emphasis in original] before chiding Hoyt for refusal to "see that a correction is in order, because that would require conclusive evidence that The Times was wrong, which I haven't seen."

The BRAD BLOG, however, has indeed shown "conclusive evidence" to Hoyt that the paper was wrong, and even Hannah Giles (who played the fake prostitute) and even Andrew Breitbart (who published the videos to help launch his new BigGovernment.com website) have both now admitted that the reports of James O'Keefe dressing as a "pimp" in the offices of ACORN were flat out wrong.

Whelan says the group is "asking people to contact either the New York Times OR their local paper and ask for a correction to the erroneous reporting regarding O'Keefe and his video scams."

"Bradblog and a handful of online writers have been way ahead in looking at the facts on this story," Whelan wrote, "just as you were in exposing the great voter fraud fraud in 2006." (Our indexed coverage of that particular Rightwing fraud campaign is here.)

More from Whelan's email to The BRAD BLOG:

We are asking people to contact papers all around the country because nearly everyone has reported on this story erroneously at some point-O'Keefe's purpose after all, was to deceive and confuse. The New York Times has a special responsibility to correct the facts though-both as the paper of record and because they reported based on a combination of wild misconceptions (as they admitted to you) and pressure from the radical right.

The ACORN email blast to supporters also notes that the New York Daily News had the decency to report on a law enforcement source who noted Monday that "they edited the tape to meet their agenda," following the conclusion of the Brooklyn D.A.'s finding of "no criminality" after a five-month investigation of Brooklyn ACORN tapes.

Moreover, even Rupert Murdoch's New York Post reported on the finding, noting the D.A. described the video as a "'heavily edited' splice job" where "many of the seemingly crime-encouraging answers were taken out of context so as to appear more sinister."

And yet, the New York Times, the "paper of record," continues to misreport the story, even in the wake of the D.A.'s finding, as we detailed last night.

Please read ACORN's full letter, and sign onto their accountability campaign right here...

And please spread the word by DIGGing, REDDITing, RE-TWEETing, etc!

* * *

The BRAD BLOG covers your electoral system fiercely and independently, like no other media outlet in the nation. Please support our work with a donation to help us keep going (Snail mail, more options here). If you like, we'll send you some great, award-winning election integrity documentary films in return! Details right here...

ReddIt this story!



And the New York Times is STILL helping them do so...
By Brad Friedman on 3/3/2010 6:12pm PT  

It's not particularly worth my time, or anybody's time (unless they are involved in suing or pressing charges against the GOP hoaxsters), to get into the detailed weeds on how the ACORN "pimp" hoax videos were doctored to show something other than what they really were, in comparison to what the text transcripts (which may or may not be accurate) actually show, since:

  • the entire scam was a political hit job and a scam from the jump, and;
  • since accused felon James O'Keefe and his employer and publisher Andrew Breitbart have refused to release the unedited video tapes, and;
  • since three investigations (one from the Congressional Research Service, one from MA's former Attorney General, and the latest, just this week from the Brooklyn, NY District Attorney) have all found no criminal wrongdoing by the low-level ACORN employees caught on secret video, and;
  • since nobody but low-level workers and volunteers are even seen on the tapes, and;
  • since ACORN immediately fired those who violated the organization's own written protocols.

As The BRAD BLOG has been detailing over the last several weeks, the highly-edited, heavily-overdubbed, secretly (and likely illegally) taped videos, and those who published them, have already proven to have discredited themselves.

Now that O'Keefe's ACORN "pimp" hoax has been acknowledged, even by Andrew Breitbart, as a deceptive fraud --- where he once called it Pulitzer Prize-worthy "journalism" he now compares it to Borat --- it doesn't seem to matter to the same rightwing bloggers who trumpeted it in the first place that O'Keefe lied about playing his now-infamous 70's-era blaxploitation "pimp" character in ACORN offices. What's important, those foolish enough to keep backing O'Keefe and Breitbart now claim, is not that the purveyor of the information has been shown to be a fraud himself, but what he purports to have caught ACORN workers saying and doing on his highly-edited video productions.

But even those charges don't hold up to even the quickest scrutiny...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



By Brad Friedman on 3/2/2010 3:24pm PT  

This from a panel of today's Tom Tomorrow strip, titled "Too Much Crazy," depicting New York Times Public Editor Clark Hoyt "as a weasel"...

Much more crazy in the full strip.

The quote in the above panel is taken from the mindblowing emails Hoyt sent to me recently, as one of his reasons for not recommending the "paper of record" issue retractions for their repeatedly inaccurate and misreported coverage of the James O'Keefe/Andrew Breitbart ACORN video "pimp" hoax, as The BRAD BLOG has now been covering for weeks.

In addition to the absurd justifications that Hoyt (who can be emailed at Public@NYTimes.com) offered for refusing to responsibly recommend corrections, the paper's Senior Editor for Standards, Greg Brock, offered equally absurd reasons for standing by their reporting earlier, including O'Keefe's appearance on Fox News, "wearing what HE said was the same exact costume he wore to ACORN's offices."

"If there is a correction to be made, it seems it would start with Mr. O'Keefe himself. We believe him," Brock (who can be emailed at SeniorEditor@NYTimes.com) incredibly asserted via emails we posted here. "Therefore there is nothing for us to correct."

* * *

The BRAD BLOG covers your electoral system fiercely and independently, like no other media outlet in the nation. Please support our work with a donation to help us keep going (Snail mail, more options here). If you like, we'll send you some great, award-winning election integrity documentary films in return! Details right here...

ReddIt this story!



NYDailyNews law enforcement source: 'They edited the tape to meet their agenda'
[UPDATED] Rupert Murdoch's NYPost: DA source says tapes 'heavily edited'...
By Brad Friedman on 3/1/2010 1:27pm PT  

Via Ben Smith at Politico:

ACORN cleared in Brooklyn: 'No criminality'

Kings County, New York District Attorney Joe Hynes put out a statement just now:

On Sept. 15, 2009, my office began an investigation into possible criminality on the part of three ACORN employees. The three had been secretly videotaped by two people posing as a pimp and prostitute, who came to ACORN’S Brooklyn office, seeking advice about how to purchase a house with money generated by their ‘business.’ The ‘couple’ later made the recording public. That investigation is now concluded and no criminality has been found.

The New York Daily News adds:

This comes as local ACORNs around the country - including here in New York - have been shuttered and relaunched. The operation in the city is now known as New York Communities for Change.

Well, what a stunner. Still no retraction from you, New York Times? Will you even bother to report this news this time, after failing to report thatformer MA Attorney General Scott Harshbarger found the same [PDF] months ago, as did the Congressional Research Service, even as you continued mis-reporting the ACORN "pimp" hoax ever since?

UPDATE: This new post from the NY Daily News seems to indicate the D.A. was able to look at the complete unedited video which Breitbart and O'Keefe have otherwise refused to release publicly (see our Exclusive Video of Breitbart discussing this from earlier today) and found, according to "a law enforcement source", as we've long argued: "They edited the tape to meet their agenda"!...

Brooklyn prosecutors on Monday cleared ACORN of criminal wrongdoing after a four-month probe that began when undercover conservative activists filmed workers giving what appeared to be illegal advice on how to hide money.

While the video by James O'Keefe and Hannah Giles seemed to show three ACORN workers advising a prostitute how to hide ill-gotten gains, the unedited version was not as clear, according to a law enforcement source.

"They edited the tape to meet their agenda," said the source.

UPDATE 3:24PM ACORN issues a statement following the announcement from the King County, D.A. noting what The BRAD BLOG has been reporting for years:

O'Keefe and the Fox attack machine targeted ACORN because of our successful work to empower hundreds of thousands of low and moderate families as voters and active citizens.

Observers who looked closely at the filmmakers' own transcripts have already noted that O'Keefe presented low level employees with a bogus scenario in which he presented himself as a boyfriend trying to rescue a prostitute from a violent pimp. Although no employees took any actual action to file papers for loans or taxes, ACORN already conducted its own review in order to move forward serving our communities.

Hopefully today's announcement, and similar results from independent reviews, will make politicians and media examine the facts more carefully the next time a valuable community organization is attacked.

Their full statement follows below...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



On-the-record answers at CPAC, that the corporate media couldn't be bothered to get themselves before misreporting the story
'It's like Borat ... Why would it be misleading?'...
By Mike Stark on 3/1/2010 7:00am PT  

- Guest Blogged by Mike Stark of StarkReports.com


I recently attended the Conservative Political Action Conference (CPAC) in D.C., with video camera in hand, to report on the attendees. I was particularly interested in interviewing James O'Keefe, the miscreant (and accused felon) responsible for the ACORN video media hoax that The BRAD BLOG has been meticulously detailing for several weeks, including the important focus on how the mainstream corporate media (the old-media) have been had by the scam.

O'Keefe's phony "pimp" story has been debunked, but, as Brad Friedman has shown, the old-media remain remarkably reticent to admit their errors, and the publisher of the videos, O'Keefe's employer and promoter Andrew Breitbart, has been unwilling to help them off the hook. Witness the outrageous email responses from the NYTimes' Senior Editor for Standards Greg Brock and then from their Public Editor Clark Hoyt, when it was shown to them that "the paper of record" had been had --- that O'Keefe had never "visited Acorn offices...dressed so outlandishly" in the now-infamous "pimp" costume as the paper had reported, as O'Keefe had represented, and as Breitbart himself had claimed in his own column, to the public.

While I didn't get the chance to speak with O'Keefe, I did catch up with his partner in fraud, Hannah Giles. Alas, she was surrounded by a protective coterie and fled without answering any questions when one of her entourage recognized me.

But then my luck turned. I trekked to the basement to cover the "XPAC" party and found myself standing shoulder to shoulder with Breitbart, O'Keefe's promoter, publisher, and employer, and owner of the website which launched the infamously damaging, misleading, deceptive, and highly doctored video tapes. I had previously questioned Breitbart at a press conference at the National Press Club press last October. He's had a pretty easy ride of it since then, facing questioning only from a largely adulatory press.

Though old-media, as Brad has shown, have been remarkably reluctant to demand answers to hard questions from Breitbart --- or any of the players involved in the ACORN secret video scheme --- I felt it important to do so for a number of reasons. The results were revealing, both in Breitbart's insanely manic demeanor, and in the substantive content of his answers to my questions.

Ultimately, as I believe you'll find in the video, he reveals a lot about his own editorial judgment, professionalism, and reliability --- none of it is good...

* * *

The Breitbart/O'Keefe media fraud has been wildly successful for the pair, helping to launch Breitbart's BigGovernment.com site late last year. But, unfortunately, it's hurt a great number of innocents.

Lost in the outrage against the New York Times for having fallen for the scam without bothering to fact-check, as The BRAD BLOG has been detailing for the past several weeks, is the fact that Breitbart and his ward O'Keefe have accomplished a despicable goal: They've all but destroyed an organization committed to helping those Americans most in need. Real people --- thousands of children amongst them --- will suffer hardship as a direct consequence of Breitbart's and O'Keefe's mendacious and malicious hoax, and singularly partisan political agenda. When will the media get around to telling that story?

And what of the damage that disreputable propagandists like Breitbart and O'Keefe bring to the real citizen journalists in the new media --- those of us striving not to sell a political agenda under false pretenses, but, rather, hoping to document facts, truth, and on-the-record positions of those who would corrupt our system through disingenuousness, self-enrichment, and lies?...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



Media Matters notes Exec Editor Bill Keller's response to errors in 2005: 'It's amazing that some at this paper believe fact-checking is someone else's responsibility'...
By Brad Friedman on 2/26/2010 3:48pm PT  

The 'rave reviews' just keep pouring in for the massive fails by New York Times Senior Editor for Standards Greg Brock and Public Editor (what they call their ombudsman) Clark Hoyt to recommend corrections for the repeated misreporting of the ACORN video "pimp" hoax.

At least one of them is absolutely devastating in highlighting both the extraordinary hypocrisy and sheer stupidity demonstrated by the "paper of record" in refusing to set the record straight on its incontrovertibly inaccurate coverage of the false "pimp" story peddled by rightwing propagandists last year...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



Despite repeated confirmation that the 'paper of record' was wrong, Clark Hoyt declines to recommend retractions
Describes O'Keefe as 'journalistically unethical,' but recommends only that editors avoid 'dressed as pimp' language in future coverage...
By Brad Friedman on 2/23/2010 5:35am PT  

The New York Times' independent Public Editor, Clark Hoyt, after sending me an email originally standing by the paper's misreporting of the James O'Keefe ACORN 'pimp' story, now describes the rightwing activist's misrepresentation of his highly-edited and heavily-overdubbed hit videos as "journalistically unethical."

O'Keefe's deceptive editing of those infamous tapes implied that he had presented himself in ACORN offices as a 70's-era blaxploitation "pimp." It was the eye-popping, media-friendly, marquee headline that news outlets, including the Times, latched onto and ate up. Except that it never happened. The tapes were purposely manipulated in order to give the appearance that ACORN workers were so dumb they didn't even recognize that skinny little white kid as a phony pimp. And that's exactly how O'Keefe, and his employer Andrew Breitbart who published the misleading tapes on his websites, wanted them to be perceived.

We've spent the last several weeks here reporting and demonstrating how the O'Keefe/Breitbart ACORN video hoax was exactly that --- a political partisan scam that was publicized uncritically by the New York Times, and dozens of otherwise reputable outlets.

Despite the Times' repeatedly misreporting that O'Keefe was dressed or posed as a "pimp" while meeting with ACORN employees in those videos, and even after being shown in no uncertain terms that he did not, the Times' Public Editor has declined to recommend the paper retract its reporting on this story. The coverage at the "paper of record" undoubtedly helped lead to Congressional passage of federal legislation attempting to defund the community organization, and helped to bring on a subsequently crippling decline in other funding sources for the non-profit group which serves to provide support for low- and middle-income American families.

At the end of the remarkable email exchange between Hoyt and myself (published in full at the end of this article), he says he recommended only that "Times editors ...avoid language that says or suggests that O'Keefe was dressed as a pimp when he captured the ACORN employees on camera."

That, even though...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



Confuses 'minstrel show' with 'menstrual cycle'
Plus Digby, and others, on why all of this matters...
By Brad Friedman on 2/22/2010 3:06pm PT  

Hannah Giles played the "prostitute" in the highly-edited, heavily-overdubbed, secretly-taped ACORN sting videos, while James O'Keefe played her college student, aspiring politician boyfriend trying to save her from abuse at the hands of a dangerous pimp. She seems very nice

Unfortunately, she's also the same person who joined --- likely horribly disinformed --- in to the GOP's anti-ACORN junta (attacking, for purely partisan political reasons, those who help the least fortunate in our society), and then explained afterwards that "one day I was jogging after work and I saw an ACORN, um, I was like, hmm, you know, I’ve never seen them before, I don’t like them."

So when, in this Max Blumenthal video compilation of his weekend with the loons at the Conservative Political Action Conference (CPAC), she seems to confuse "minstrel show" with "menstrual cycle," I guess it shouldn't be much of a surprise. As she did with Washington Independent's David Weigel last week, she also, again, confirms that O'Keefe never wore his "pimp" costume into ACORN offices, despite the lies from propagandist Andrew Breitbart (employer of both Giles and O'Keefe, and publisher of the videos) about that point and others when he sold his original blockbuster, but fake, story to the public and one media outlet after another who bought it all hook, line and uncritical sinker...


As the "paper of record" the New York Times has still refused to correct their multiple, blatant misreports of this story, which helped lead to Congress passing unconstitutional legislation to defund ACORN, and with the reported news today that the national community group has been structurally broken by the loss of funds in the wake of the disreputable partisan hit job, the points that Digby made yesterday, as to why she believes the O'Keefe/Breitbart lie is an important one, are worth noting...

--- Click here for REST OF STORY!... ---

ReddIt this story!



Total Pages (10):
« 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 »

Support The BRAD BLOG
Please visit our advertisers




Spend your advertising dollars wisely! And support the good guys at the same time! or Advertise with the good guys! We're it!












Support The BRAD BLOG
Please visit our advertisers
Brad Friedman's
The BRAD BLOG



Recent Entries

Archives
Important Docs
Categories

A Few Great Blogs
Political Cartoonists

Follow The BRAD BLOG on Twitter! Follow The BRAD BLOG on Facebook!
Add to Google
BRAD BLOG RSS 2.0 FEED
Please Help Support The BRAD BLOG...
ONE TIME ONLY
any amount you like...
$
MONTHLY SUPPORT
any amount you like...
$
Or by Snail Mail
Make check out to...
Brad Friedman
7095 Hollywood Blvd., #594
Los Angeles, CA 90028

The BRAD BLOG receives no foundational or corporate support. Your contributions make it possible to continue our work.
About Brad Friedman...
Brad is an independent investigative
journalist, blogger, broadcaster,
VelvetRevolution.us co-founder,
expert on issues of election integrity,
and a Commonweal Institute Fellow.

Brad has contributed chapters to these books...


...And is featured in these documentary films...

Our Radio Shows...

Additional Stuff...
Brad Friedman/The BRAD BLOG Named...
Buzz Flash's 'Wings of Justice' Honoree
Project Censored 2010 Award Recipient
The 2008 Weblog Awards



Wikio - Top of the Blogs - Politics

Other Brad Related Places...

Admin
Brad's Test Area
(Ignore below! It's a test!)

All Content & Design Copyright © Brad Friedman unless otherwise specified. All rights reserved.
Advertiser Privacy Policy | The BradCast logo courtesy of Rock Island Media.
www.BradBlog.com