By Brad Friedman on 12/17/2004, 2:12pm PT  

Alex Babcock, editor and reporter at Florida's Seminole Chronicle has just filed a tremendously good story on the explosive Clint Curtis allegations which we originally broke here last week!

Finally! A smart and thorough print media account of this extraordinary story! And in Tom Feeney's hometown paper no less!

And as if that isn't good news enough, unlike previous coverage in both Wired Magazine and The St. Petersburg Times, Babcock does not allow the "outside general counsel" to Yang Enterprises, Inc (YEI) to skate on their scurrilous charges made against Curtis several days ago!

As we mentioned in several previous stories on this, YEI's attorney Michael A. O'Quinn of "Fowler and O'Quinn P.A." had made a general statement over the weekend smearing Curtis as "a disgruntled former employee" and claiming that his "allegations are categorically false."

What both Wired and St. Petersburg Times failed to point out in covering O'Quinn's statement was that O'Quinn --- as well as being a campaign contributor to Feeney along with Dr. and Mrs. Yang --- is also Feeney's former law partner from as late as 2002 when the firm was known as "Fowler, Barice, Feeney and O'Quinn P.A."!

Babcock does not make the same mistake, and responsibly offers some context for Feeney's long-term association with O'Quinn as his former law partner.

While Babcock was unable to pin down O'Quinn in regards to any supporting evidence for the "disgruntled former employee" charge --- one that so far seems to have zero basis in reality, and which was notably dropped from YEI's "formal statement" on the matter issued last Tuesday --- Babcock does somewhat speak to O'Quinn's all-new suggestion that Curtis is "motivated by money".

He points out that Curtis has stated, as also confirmed in an interview with RAW STORY, that he has no interest in the $200,000 reward being offered by Justice Through Music for evidence of vote fraud in 2004.

In regard to Hai Lin Nee (a/k/a Henry Nee) who Curtis has charged with adding "wiretapping routines" to software that YEI built for NASA and other projects --- and who was indicted and plead guilty to espionage charges earlier this year --- Babcock notes that YEI "said that the man named by Curtis as the recipient of NASA-related information has never worked for the company."

Babcock did not note, and the information may have come too late to meet his deadline, our report yesterday which revealed "Weekly Time Reports" and several emails indicating that Nee did, in fact, work for the company.

We hope Babcock will follow up soon in that regard, as well as continue to report on this topic. To that end, I'd hope that you folks would send a quick email to the paper thanking them for their coverage, and encouraging Babcock --- and Michelle Yoffee-Beard who also contributed to the story --- to continue to report on this very troubling story! (The same, by the way, is true for any of the reporters who prove courageous enough to get the truth out there on this issue!)

You can email Alex Babcock via this link.

[Originally published at BRAD BLOG TOO while The BRAD BLOG server was down.
Comments left by readers on the original article can be read at the above link.]