By Brad Friedman on 2/10/2009, 12:38pm PT  

Via Media Matters...During Fox "News'" Happening Now show this morning, host Jon Scott claimed "the Senate is expected to pass the $838 billion stimulus plan --- its version of it, anyway. We thought we'd take a look back at the bill, how it was born, and how it grew, and grew, and grew..."

Trouble is, the "we" Scott mentions wasn't Fox. It was the Senate Republican Communications Center (SRCC), and the resultant "news" analysis, was virtually an exact repetition of a news release the SRCC issued earlier today.

In addition to turning the exact quotes from the press releases into graphics, Fox even replicated a typo from one of them, on the final graphic, as referring to a Wall Street Journal report from "12/9/09." (That's almost a year from now, for those not paying too close attention.)

Video of the Fox "News" "report" is at right, and you may compare it to the SRCC's press release --- including the typo --- here. (We've taken the liberty of archiving the original version here, just in case they decide to change it.)

Other than that, the outfit is completely legitimate, like totally fair and balanced, and not associated with the Republican Party in any way.

UPDATE 2/11/09: After a day of getting pounded by the media for the above, Fox News issues an apology...for the typo.